In the Tubing...

12:e December 23:23

Det är dagen innan lucia. Hade jag varit hemma just nu hade jag förmodligen dragit mig in till Rigoletto för att avnjuta ännu en "Lucia Movie Night". Men detta är verkligen ett annorlunda år. Jag sitter inte på en biograf i Stockholm denna kväll. Jag sitter inte ens i landet Sverige denna kväll. Jag är i ett helt annat land efter en dag med en en helt ny upplevelse som jag sent kommer att glömma.

Tubing!

Där har ni det mina vänner. Har ni inte hört talas om denna sjuka men fortfarande briljanta idén så ska ni lyssna nu. Om ni lät turister hyra stora badringar och sen skjutsa ut dom till en stor flod och sen låta dom sköta sin egen färd nerför den floden medan ni på vägen satte upp en massa barer som serverade alldeles för billig (eller till och med gratis) alkohol, skulle ni tycka att det var en bra affärsidé? Oavsett er åsikt så är det just denna idé vi har prövat oss på idag och jag kan bara säga så här nu när jag precis ska försöka lugna ner mig att det här va nog en av de coolaste och sjukaste sakerna jag stött på på länge.

Men vi tar det från början. Vi äter frukost precis som vanligt. Vi vet allihop vad som gäller för dagen och vi har taggat i flera dagar för just detta. Det som hindrat oss är som Flemman redan har skrivit den mystiska magsjukan som drabbat hela gänget. Men idag var vi alla tillbaka i god form och vi kunde ta oss an detta fenomen som kallas tubing. Så vi hyrde våra gummiringar och lät dom köra oss ut till floden där spektaklet skulle äga rum. Och innan vi visste ordet av det så satt vi på den första baren med varsin whiskey mojito-bucket i famnen och med spritpennor förändrade vi våra kroppar till vandrande internskämt. Det var riktigt bra drag trots att det inte riktigt hade kommit igång än. Men vi försökte sätta oss in i hela grejen medan folk åkte linbanor ut i vattnet eller helt enkelt bara chillade med en öl. Våran orutin på saken lyste nog sen igenom då vi ganska snabbt efter whiskeyhinken slängde oss i våra tubes och gled vidare till nästa bar. Vi trodde att det va så man gjorde. Man tog en öl eller en drink (eller ja, en bucket) och sen vidare till nästa. Det vi inte riktigt förstod just då var att det inte va sådär jättemånga barer och att grejen egentligen var att chilla ett tag på varje ställe.

Men vi fick nog in rutinen på det ganska snabbt ändå och en stund senare hade vi både fått i oss ett oräkneligt antal shots och öl och dessutom testat olika vattenaktiviteter. Jag och Martin körde den stora gungan och Martin kom på den briljanta idén att släppa gungan och istället ta tag i mig. Jag va inte riktigt beredd på tilltaget och det hela slutade med att vi åkte ner i vattnet med Martins rygg först. Jag fick ett stadigt ansiktesplask så jag känner det som att jag varit i slagsmål just nu. Hur Martins rygg mår, vet däremot bara han själv.

Efter den fjärde baren började det ebba ut en del men däremot hade drickandet kanske nått sin kulmen. Vi snackade ett tag med lite andra människor från skandinavien och vi vart utskällda av några britter för att vi ställde shotglasen olämpligt. Vi undvek däremot att skälla ut dom för att dom åt ris och drack vatten på en tubing-bar.

Flemman och Tobbe lämnades efter och bara jag och Martin åkte vidare till det sista stället för dagen. Där fanns det Mud-volleyball och vi hoppade utan tvekan rätt in i spelet. Det slutade med att vi halkade runt i världens lera och när vi var klara kunde man knappt urskilja oss från den bruna sörjan på marken. Så lagom (eller väldigt) glada i hatten och härligt leriga återvände vi "hemåt" till hyddan. Det roliga var då att klockan knappt hunnit slagit eftermiddag. Men en dusch senare var på väg ut igen för middag och vi beblandade oss med ett skönt gäng bestående utav de två kanadensiska tjejerna vi träffade i Luang Prabang, två finnar som kunde mycket om hockey (oväntat?) och en inhemsk latte (vi kallar dom så). Och så oss då såklart.

Vi hittade ett ställe som visade fotboll så förutom att vi satt och snackade om det mesta med detta gäng och åt pizza och annat så kunde vi njuta av bland annat Chelsea-Everton som faktiskt var en riktigt sevärd match. Vi hann dessutom med att lära oss den kanadensiska versionen av skitgubbe som mer liknade vändtia med udda regler. Men en helt klart skön kväll som nu slutar med att skönt få somna in medan huvudet fortfarande snurrar friskt. Ni får självklart ursäkta eventuella stavfel men då vet ni i alla fall varför. Imorgon blir nog en mellandag innan vi kör tubingen all over again. Hörs väl mer om det.

Peaaace

Tebrand


Kommentarer
Postat av: Svenska folket samt Tauer

Vilken underbar blogg !

Dock har det här hemma uppstått en enorm folkrörelse.

V.K.F.I.B.

Idag kl 13:00 hade 23.457 människor skrivit under

petitionen.

Reinfeldt, Familjen Anka och Jan Tauer är några av de tunga namnen.

- Vi har givit honom allt. Utbildning, pengar och teknik. Varför, undrar en äldre dam som valt att vara anonym.

Så därför kräver vi:

V.K.F.I.B

** Vi Kräver Foton I Bloggen **



Upptill kamp - We shall over come

2009-12-13 @ 19:51:24
Postat av: Mams

Vilka härliga äventyr, är så avundsjuk på allt ni får uppleva. Njut av varje sekund. Skönt att magen e ok igen. Nu blev det torrt igen, men klockan e bara 7.

Kram från mams och gumsan

2009-12-14 @ 07:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0