Dagen efter och hur ett smeknamn kom till

26:e November 07:14

Den största ångesten dagen efter en utekväll brukar alltid dyka upp när det är dags att gå igenom hur mycket allting egentligen kostade kvällen innan. Men over here känner jag att man får vända på frågan istället; Hur kunde jag göra av med så lite pengar igår? För en halv dagsbudget (150kr) fick jag nämligen en timmes taxiresa från flygplatsen till rummet, en god nudelsoppa, en skytrain-resan in till city, en helkväll på stan och en taxiresa hem. Den uppmärksamme märker nog att rummet inte är inkluderat i den siffran men det betalar man tydligen i efterhan och två nätter tillsammans med några britter kostar inte mer än överkomliga 60kr.

För den som undrat hur jag fick mitt mystiska smeknamn LadyBoy kommer svaret här. Det var när en av alla dessa rosförsäljare som springer runt på gatan fick för sig att utmana mig i Thumb War av alla lekar och jag artigt tackade nej, som hon hånandes klappade mig på axeln, kläckte ur sig smeknamnet och gick därifrån. Ingenting går ju obemäkrt förbi detta gäng men förhoppningsvis är det ett namn dom dör ut rätt snart.

I övrigt har jag konstaterat att det blir väldigt ljust väldigt tidigt här. Jag vaknade redan vid sjutiden nu på morgonen av att ljuset hade tagit över makten i rummet. Det hade aldrig hänt hemma om man säger så. Dessutom gillar jag tanken av att vi ligger före er i tiden. Så om det är något ni undrar över om vad som ska hända i den närmsta framtiden så är det bara att fråga.

Tobbe


Kommentarer
Postat av: Patsouras

hahah , kom igen nu OLOF! be a man , vem tackar nej till lite hederlig tumbrottning. LADYBOY!

2009-11-27 @ 17:05:55
Postat av: Samba

Tar ditt erbjudande på allvar o ställer följande relevanta fråga, som jag annars skulle få vänta ytterligare fyra timmar för att få svaret på:



Vad blir slutresultatet i El Classico!?

2009-11-29 @ 16:38:41
Postat av: Tobbe

1-0 till Barcelona, Zlatan avgor. Kom ihag var du horde det forst

2009-12-03 @ 06:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0