Packning

Packningen är så gott som klar och jag är för en gångs skull väldigt nöjd. Det brukar ju annars just mest betyda ångest för man vet inte hur man ska kunna få med sig allt man vill ha med och samtidigt är man ju alltid rädd för att glömma något.

Men det är så annorlunda nu. Det känns som om man packar för en vecka men det ska man klara sig på i flera månader. Fast samtidigt känns det ändå enklare på något sätt. För om jag säger så här, jag har packat allt jag vill ha med och ändå har jag plats över i väskan. Det är sjukt! Men så är det i alla fall. Men då kan jag å andra sidan packa ner någonting mer som man kanske ändå får användning av. Men för att skicka en passning till en av mina medpassagerare så kommer jag definitivt undvika paraplyet. Jag är alldeles för taggad på den här resan för att tänka i sådana banor. Och även om det skulle behövas så tror jag att jag överlever.

Så detta blir min totala packning, med viss reservation för ändringar eftersom det ändå är några timmar kvar.

4 T-shirts
1 Linne
2 Skjortor (varav en är för att Joel gav mig hans skjorta och uppgiften att fullständigt festa sönder den och sen skicka en bild på den)
7 kalsonger
5 par strumpor
1 Handduk
1 par Flip-Flops
Deo
Schampo
Parfym
Tandborste
Tandkräm
Pengar
Pass med Visum
Anteckningsblock
Penna
Resorb
Ipren
MyggA
11 kondomer (en bra start liksom, Haha!)
Kamera + laddare + USB-kabel
Mobil + laddare
USB-minne
Dator + strömsladd

Är det verkligen något mer jag behöver?

Skulle kanske i så fall vara ett schyst järnrör då man aldrig riktigt vet när man behöver ett. Men jag skippar det, man måste ju våga leva farligt ibland.

Jag vill åka NU!

Snöret

Kommentarer
Postat av: Linn

Badbyxor kanske? Solglasögon?

2009-11-23 @ 10:31:50
Postat av: P-A

Hur faan ska du klara dig med bara fem par tjocka strumpor i 30 graders värme ? Ska du inte ha mössa också ?

2009-11-23 @ 11:31:41
Postat av: Flemman

Jag skulle iof rekommendera att ta med själva FLYGBILJETTEN ;) Man vet aldrig när man behöver den ;)

2009-11-23 @ 12:45:44
URL: http://indianbyn.blogg.se/
Postat av: Flemman

För övrigt klockrent att du tar tag i det här, får väl plita ner ett inlägg själv också snart :P

2009-11-23 @ 12:46:49
URL: http://indianbyn.blogg.se/
Postat av: Patsouras

järnröret får inte bara skojjas iväg sådär... kan komma att bli livsviktigt..

2009-11-23 @ 15:22:31
Postat av: W-lund

Du kan få ta med mig?



"Men jag skippar det, man måste ju våga leva farligt ibland."



Jasså? Skippa kondomerna då ;)

2009-11-23 @ 16:26:38
Postat av: saböna den sköna

strömper, flip-flops, linne, t-shirt, skjortor och kallingar.. du tänkte SNYGG-backpacka du;) men jag måste få säga att om du tänkte ankeborga kan du väl i alla fall göra det ordentligt!

2009-11-24 @ 15:01:19
URL: http://detbastalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0