PANG!

26:e November 18:41

En explosion av lukter. Det är det första som händer när man spatserar runt på gatorna i Bangkok, man åker på en tryckvåg av oidentifierade dofter som en fuktig handduk rakt upp i ansiktet. Det andra man slås av är hur oerhört smutsigt och kaotiskt allt är i staden. Ibland känns det som att folk gör lite som dom vill här, man har redan sett en hel del kreativa parkeringar och spontana u-svängar mitt i trafikhetsen. Vi ska inte ens gå in på hur det känns att åka Tuk tuk, man åker konstant med hakan nere vid fotknölarna.

Någonstans i denna hets lyckades jag med konststycket att supa bort mobben redan första kvällen. Det måste vara något slags rekord ändå... Efter att ha förbannat dom kassa fickorna på mina chinos insåg jag ändå att OM jag skulle tappa bort mobben så kunde det knappast vara bättre tajming än nu. Har ju precis sparat allt viktigt på datan hemma, och jag kommer knappast behöva mobben här borta ändå när jag tänker efter... Lite drygt att inte kunna ringa folk om man känner för det, men annars äre bara klockan som saknas. Den första kvällen hann man även torska i sten/sax/påse mot en 12-årig thailändartjej och blev tvingad att köpa en blomma, dessutom halvt uppraggad av nån (lyckligtvis äldre) random tjej samt släckt resans första bucket. Slurp!

Annars har jag även stått för resans största inköp hittills, nämligen en liten reseanpassad stålsträngad gitarr! Jävligt spontant måste jag säga, men sån är jag liksom.. Vet inte om det var för att kompensera den borttappade mobilen eller för att lindra abstinensen från min kära Yamaha där hemma, men jag är ruggigt nöjd med inköpet, för den blygsamma summan 500 spänn. Det är nåt man älskar med Thailand måste jag säga, man garvar åt alla priser man ser för att det är så sinnessjukt billigt. T.ex. det här med maten. I Sverige hade du ju aldrig slängt maten och köpt nåt annat om du inte var helt nöjd, men kostar maten 10 spänn vilket den ibland gör här så kan man ju nästan kosta på sig det ibland.

Sammanfattningsvis känns det jävligt taggat från min sida, men man har nog fortfarande inte fattat vilken magisk tid vi har framför oss. Resan har redan börjat klockrent, och magkänslan är att man nog hunnit växa en hel del som människa innan planet hem till slasket lyfter...

Flemman


Kommentarer
Postat av: Markus

Åhhhhh gråter av avundsjuka xD

Ha det galet boys, och passa på köp en ny telefon nu flemman, allt är ju ändå så billigt :D

2009-11-26 @ 18:05:56
Postat av: Kungen

går bra att hålla budgeten hör jag :D hemma till jul då?

2009-11-26 @ 22:57:05
Postat av: Annika

en gitarr? hahahaha

2009-11-26 @ 23:31:30
URL: http://nobigfish.blogg.se/
Postat av: syrran

ska man vara fri ska man fan vara helt fri, vem fan behöver vara uppkopplad jämt? vilket ni dock verkar vara ändå, fanken har ni vart borta mer än tre dar eller? och 17 inlägg! MED åäö värt att påpekas:s hälsa bankok och säg att jag hade rätt<3

2009-11-27 @ 00:46:44
Postat av: Patsouras

Sluta gråt bara för att allt inte luktar som hemma i gamla tråkiga sollentuna!

2009-11-27 @ 17:10:29
Postat av: Flemmy

Haha Chrille lugn nu, det ar helt klart en del av charmen ;) Och Bona, anledningen till bloggbombningen ar att vi skriver inlaggen offline pa jespers laptop och sen slaskar in dom nar vi val kommer till ett it-cafe :) Haha Mackan lar ju inte kopa en ny mobb har, kommer ju torska den ocksa forr eller senare ;)

2009-11-28 @ 14:17:55
URL: http://indianbyn.blogg.se/
Postat av: Linn ( Piteå)

låter som ni har det grymt bra! hoppas det fortsätter så! Tack för avskedsfesten, jag hoppas huset var i ett hyfsat skick innan ni åkte! :)

2009-11-29 @ 00:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0