Peking blev Tianjin

25:e November 10:21

Vi har inte ens kommit fram till rätt stad utan att problemen redan börjat anlända. Tydligen så var det alldeles för dimmigt i luften över Peking att vi inte kunde landa där. Istället står vi nu mitt ute på flygplatsen i en så exotisk plats som Tianjin. Jag är inte expert på att avläsa en karta på en liten skärm på flygplanet men det känns som att det är en bra bit ifrån Peking i alla fall. Ingen av oss har någon som helst aning om vad detta är för ställe men vi verkar inte få reda på det heller då kaptenen vägrar ge oss någon information. Så vi har suttit här nu i över en halvtimme utan att veta någonting om vad som kommer hända oss. Och vi har ju trots allt ett plan till Bangkok att passa om tre timmar från en flygplats som ligger trettio minuters flygtid ifrån oss. Måsen har redan börjat förbanna allt som har med Kina och göra medan jag mest är lite irriterad över att man knappt förstår deras knackliga engelska.

Men förutom detta lilla missöde och det faktum att jag är i sjukt behov av en bensträckare så är humöret på topp. Det känns visserligen sjukt att det är ljust ute fast klockan mentalt sätt bara är halv fyra på natten. Men jag hoppas i alla fall vi kan få någon slags information om vad som pågår och hur vi ska ta oss härifrån till Bangkok. Visst jag skulle inte banga på att spendera någon natt eller så i Kina men jag tvivlar att vi kommer in i landet utan Visum. Dessutom ser det ut att va ruskigt kallt utanför fönstret, inte riktigt vad jag har packat för. Men som alltid så löser det sig så egentligen är det bara att luta sig tillbaka och fortsätta ljudläsa Snabba Cash eller se slutet på någon kinesisk krigsfilm. Livet kunde fortfarande varit mycket värre.

Flemman har i alla fall skött sitt jobb och redan börjat bonda med en medpassagerare. Synd bara att det inte är en snygg brunett utan istället en långhårig grabb som Tobbe redan döpt till Staffan. Vad jag hör från min plats så verkar dom i alla fall vara inne i en djup diskussion men jag hoppas för mitt liv att det inte handlar om hans jobb , för då avgår jag hellre. Och använder han ordet mingla när vi sluter upp med honom senare så ber jag om en flygbiljett hem så fort som möjligt.

Men som sagt, se det inte som att jag är bitter. Det blir så här ibland. Hörs när vi lämnat stålfågeln!

Snöret


Kommentarer
Postat av: Markus

Hahahahahahaha minglarn!

Är du påväg hem nu? :D

2009-11-26 @ 17:57:34
Postat av: Stromboli

Hahaha stå på dig Flemman!

2009-11-26 @ 19:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0