Spicy

26:e November 19:52

Fisherman fisherman!

Här kommer ännu ett spicy inlägg från hetluften i Bangkok! Den här gången ska det handla om mat, eftersom det är vad allting kretsar kring här. Idag har vi ätit, ätit och ätit och ändå är jag hungrig när jag ligger här och skriver. Kruxet med maten här borta är att den visserligen är väldigt billig men portionerna är extremt små. Därför krävs det att man äter dubbelt så många portioner, och när alla vill olika typer av mat, ja då känns det som att man inte gör annat än att kryssar mellan resturangerna.

En sak jag gjorde var att pröva en kötträtt med beskrivningen spicy
Det var ett misstag.
Svetten rann i pannan och det ena sveptes efter det andra. Tungan förstördes och timmarna efteråt brann det i magen. Det var helt klart något annat än spaghettin och köttbullarna man är vad vid hemifrån.

Tobbe


Kommentarer
Postat av: Monica

Snacka man blir avis här i mörka svedala när man sliter och jobbar på. Men i morgon sticker jag till NY. Det är inte så tokigt det heller.

Ha det Toppen!

Monica

2009-11-26 @ 17:29:23
Postat av: Linn

Men VA!? Hur kan ni va hungriga? Jag har aldrig ätit så lite som när jag va i thailand. Man orkar ju inte - de är för varmt!



Och sen är jag sjukt nyfiken på å ä och ö. Förklaring? :)

2009-11-26 @ 22:48:45
URL: http://imunwritten.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag borde ha gett dig rådet innan ni åkte, något jag har lärt mig i tidig ålder: lita inte på kryddigt käk!

2009-11-26 @ 23:30:05
URL: http://nobigfish.blogg.se/
Postat av: Patsouras

Ladyboy! det ska vara starkt!, innan du har kommit hem måste du ju ha lärt dig hur man käkar stark mat på thailändskt vis! för OLOF GUTERSTAM!

2009-11-27 @ 17:09:52
Postat av: W-lund

Här sitter man och dricker öl alldeles själv, utan någon att snacka FM med, ingen att supa ner sig med ikväll. KOM HEM!

2009-11-27 @ 18:30:58
Postat av: Samba

Vem blir först att käka rått kött?!

Eller råttkött för den delen..? :)

2009-11-29 @ 16:47:06
Postat av: Flemmy

Haha Strom... Om jag sager sahar: Rattkott - check! ;) Sen kommer ja inte ihag vem som var forst, men alla tog nog en rejal (naja, var inte mycket kott pa den stackarn) tugga under tre-dygnsexpeditionen :) Mer om det far du veta sen nar nasta blogginlagg dimper in ;)

2009-12-02 @ 14:32:09
URL: http://indianbyn.blogg.se/
Postat av: Tage

det ska bränna. eld släcker man med vätska

2009-12-09 @ 20:59:02
Postat av: Tage

Vi firar nobeldagen med pompa och ståt

2009-12-10 @ 22:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0