Rehab in paradise

6:e Januari 18:22

Slitage. Med imponerande tre timmar i kroppen efter sista kvällen på partymekkat Koh Phangan var det så dags att packa ryggan igen och leva upp till epitetet backpacker. Nästa destination: Koh Tao.

Första tanken efter att ha glidit iland på sköldpaddsön var att hitta boende så fort som möjligt och att sen slagga bort resten av dagen, eftersom i alla fall mitt huvud kändes som en blandning av Hasses sega gubbar och tre veckor gammalt tapetklister. Seg var alltså bara förnamnet. Med facit i hand gick väl den planen sådär, kan jag säga...

Det var nämligen svårare än väntat att hitta boende. Alla hade tydligen haft samma tankar som oss och bestämt sig för att krascha på Koh Tao för lite partyrehab och dykäventyr efter nyårsfirandet, och efter en sisådär 20-30 "sorry, vi har tyvärr fullt ikväll" började snacket i gruppen handla om att sova i skift på stranden. Den lösningen hade i och för sig sett jävligt bra ut i bloggen, men jag tror dom flesta helst ville slippa sova i eventuellt hällregn och att mitt i natten yrvaket behöva kämpa för våra liv mot ett gäng ryggsäckstjuvar med macheten i högsta hugg.

Men som alla vet, så löser det sig alltid till slut. även denna gång. En kinesisk flicka och sin kompis luktade till sig vår desperation och sa att hon visste om ett boende som hade rum kvar. Lyckan var då total, och efter en bilfärd som förde tankarna tillbaka till trekkingen (vägarna var alltså långt från toppklass) var vi sen äntligen framme, ett litet äventyr rikare. Detta var alltså cirka 7 timmar (!) efter att vi tagit våra första steg på ön. Snacka om att man förtjänat en god middag efter så lång tids letande...

Apropå middag, så har restaurangen på boendet inte världens längsta meny direkt. Detta har gjort att det blivit en hel del "Beef burgers", vilket personalen inte varit sena med att driva med oss om. Därför var det idag hög tid att kontra och visa att vi svenskar minsann äter annan mat också. Efter ett litet träningspass fick då tonfiskpastan visa vad den gick för. Eftersom både jag, Martin och Tobbe var hungriga som vargar blev det dock inte mindre än 5 portioner tonfiskpasta beställda vid fyra olika tillfällen, och personalen bara garvade och skakade på huvudena... Om ett par timmar lär det vara dags för middag också, och då lär både tonfiskpastan och beefburgarna återigen stå högt upp på menyn om jag känner mina reskamrater rätt.

Annars har jag och Jesper även passat på att prova thailändsk massage, perfekt för våra mörbultade kroppar efter Koh Phangan. Dom två veckorna var sannerligen ingen "walk in the park" kan jag avslöja... Massagen var iallafall gudomlig, och även om jag aldrig riktigt varit en "massagemänniska" så hade jag uppnått Nirvana när det var över. Helt klart värt 400 baht även om man kan få det billigare på andra ställen.

Imorgon ska vi röra oss härifrån in mot Sairee (den stora dykstranden på Koh Tao) och dyka och ha oss i fyra dagar, och som uppvärmning till det så bestämde vi oss för att snorkla idag. Ovanligt skoj faktiskt, och man såg helt klart en del finurliga firrar.

Annars har jag inte så mycket mer att uppdatera, i och med att det varit typ total rehab såhär dagarna efter Koppan.
äventyret är dock igång igen och taggningen på topp. Våtdräkt och cyklop på; Let's dive!

Flemman


Kommentarer
Postat av: I'm forever blowing bubbles

Kul att ni dykt upp igen.

Inte ofta man e upptagen på Kho Thao.

Men se ner så ni inte krockar med en haj.

Hajar du ?

2010-01-07 @ 11:59:17
Postat av: whopa

"Lyckligt slut" på massagen?

2010-01-09 @ 21:19:21
Postat av: Samba

ORKA att nån annan redan sagt det!

Men ja måste ändå -



HAPPY ENDING? 400 BAHT, YES?



;)

2010-01-10 @ 23:59:45
Postat av: Flemmy

Haha tyvarr ingen happy ending pa massagen, men ja kan lova att man var helt sjukt nojd anda ;P

2010-01-13 @ 15:18:04
URL: http://indianbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0